Mówi się, że to czy wesele jest udane zależy od trzech głównych czynników: gości, restauracji oraz oprawy muzycznej. Jest w tym sporo prawdy i warto spróbować dopasować te trzy elementy wyjątkowo skrupulatnie, ale jak mówi przysłowie – diabeł tkwi w szczegółach i imprezy weselne nie są żadnym wyjątkiem. Poniżej znajdziecie listę 10 drobiazgów, które w bardzo pozytywny sposób wpływają na atrakcyjność wesela.

 

Lista 10 tanich rzeczy, które docenią Twoi goście!

 

  • Podziękowania dla gości 

Bez względu na to, czy zdecydujecie się na malutkie saszetki herbaty, urocze słoiczki z miodem, buteleczki z winem, torebeczki z cukierkami – zawsze jest to wyraz szacunku i wdzięczności za obecność, który można zabrać do domu i często skonsumować, wspominając świetną zabawę i wspaniałą imprezę.

 

  • Kącik do odpoczynku

Wiele restauracji zapewnia taki kącik – z wygodnymi fotelami, a nawet sofą. Jeśli brakuje takowego poproście właścicieli o zaaranżowanie lub w przypadku sali weselnej – sami taki zorganizujcie. Zapewne zostanie to docenione, a i Wam na pewno przyda się chwila wytchnienia.

 

  • Kącik dla dzieci

Nie każda Młoda Para decyduje się na zaproszenie najmłodszych, ale jeśli na Waszym weselu będą dzieci zadbajcie o kącik dla nich z kolorowankami, balonikami, grami i zabawkami – dzięki temu maluchy będą miały zajęcie, a ich rodzice… będą Wam bardzo wdzięczni.

 

  • Zestaw “pierwszej pomocy”

Spotykany coraz częściej zarówno w restauracjach, jak i na salach wiejskich. To nic innego jak ogólnodostępny koszyk z przedmiotami pierwszej potrzeby np. lakier do włosów, igła i nici, plastry, rajstopy, tabletki od bólu głowy, pilniczek, artykuły higieniczne, a nawet… prezerwatywy. Sama idea jest bardzo wspaniałomyślna i nie do wiary, jak wiele z tych rzeczy się przydaje.

 

  • Wiejski stół

To także świetny pomysł, zwłaszcza, gdy ktoś w rodzinie produkuje bimber albo wyroby wędliniarskie, ale równie dobrze można na nim postawić nieziemskie ogórki cioci Krysi, obłędny pasztet babci Zosi czy swojskie wino wujka Władzia. To fajne “miejsce spotkań” i można na nim postawić co tylko lubimy i wiemy, że lubią nasi goście.

 

  • Zimne ognie

O ile wokół “wysyłania” papierowych lampionów do nieba krążą niezbyt pochlebne legendy, o tyle zapalenie zimnych ogni w środku nocy to fajny pomysł na integrację i ciekawe widowisko, które nie szkodzi środowisku i niesie dużo mniejsze zagrożenie pożarem niż lampiony.

 

  • Dostęp do ładowarki

To może trywialne… ale ładowarki z kilkoma końcówkami do najpopularniejszych modeli telefonów na pewno spotkają się z uznaniem, entuzjazmem, a nawet… z ulgą.

 

  • Gadżety do zdjęć

Kapelusze, peruki, zabawne okulary, korale czy napisy naklejone na patyczkach – to fajne drobiazgi, które urozmaicą każde zdjęcie i zapewnią jeszcze lepszą zabawę, zarówno dla młodszych, jak i starszych.

 

  • Wspomnień czar

Nagranie teledysku, który często jest formą podziękowania dla rodziców zwykle wiąże się z wydatkiem, ale przygotowanie prostej prezentacji z ciekawymi zdjęciami z dzieciństwa to kwestia kilku wieczorów przy komputerze, a efekt? Murowany! Zwłaszcza, jeśli na zdjęciach będzie większość zaproszonych gości.

 

  • Zamiast kwiatków… zbiórka zabawek, a może karmy?

Niektóre pary proszą swoich gości, by za równowartość kwoty, którą wydaliby na kwiaty zakupili przybory szkolne, zabawkę bądź karmę dla zwierzaków, które po weselu zostają przekazane wybranej placówce – domowi dziecka lub schronisku dla bezdomnych zwierząt. To fajna inicjatywa, która również integruje dając poczucie, że każdy z gości dołożył swoją “cegiełkę”

 

Autentyczny babol z wesela:

Pewna para bardzo chciała przypodobać się wszystkim gościom, dlatego uznali, że jeśli zapewnią różnorodne atrakcje, każdy znajdzie coś dla siebie. I tak, wesele przypominało bardziej ciąg występów artystycznych (następujących jeden po drugim) – zaraz po obiedzie skrzypek grający klasyczne standardy, a po nim dziadek, komendant OSP, grający szlagiery na trąbce. Efekt był taki, że spragnieni zabawy ludzie kompletnie nie zwracali uwagi na wykonawców (którzy grali zupełnie przyzwoicie), a nam się “oberwało” o to, że (na prośbę Państwa Młodych) nie gramy.

 

Wskazówka:

Nie przesadzajcie z atrakcjami, a jeśli jest ich kilka – rozłóżcie je na całej długości trwania wesela. Ludzie z reguły przychodzą żeby potańczyć, a atrakcje takie jak pokazy, mini koncerty powinny być tylko ciekawym dodatkiem, który nie zdominuje głównej idei wesela, jaką po prostu jest zabawa.

 

Zespół muzyczny The Crede na jubileusz.

Organizacja jubileuszu. Czy warto zamawiać zespół muzyczny na jubileusz?

  Pod jubileusz można podpiąć zarówno świętowanie urodzin (zwykle okrągłe i powyżej osiemnastki), jak również celebrowanie stażu działalności zawodowej, małżeństwa, istnienia firmy, posługi kapłańskiej czy jakiejś formacji (np. bractwa, grupy, zespołu). Jak widać...
Robimy osiemnastkę! Dj czy zespólł na osiemnastkę?

Robimy osiemnastkę! DJ czy zespół na osiemnastkę?

Osiemnaste urodziny to bardzo istotny moment w życiu każdego człowieka, bo symbolizuje wejście w dorosłość. Pociąga to za sobą wiele nowych obowiązków, jak również odpowiedzialności… ale także cały wachlarz praw, które z pewnością warto świętować. Z tego powodu wielu...

Bierzemy ślub! Praktyczne wskazówki przy organizacji wesela. Od czego zacząć?

Kiedy oswoimy się ze statusem „narzeczonych” przychodzi czas na scementowanie związku przed ołtarzem i/lub w Urzędzie Stanu Cywilnego. Następnie celebrowanie uroczystości na imprezie weselnej. Organizacja wesela jest dużym wyzwaniem. Zarówno pod względem finansowym,...